Gør din seng ekstra god med en ordentlig topmadras (foto ide.dk)

Gør din seng ekstra god med en ordentlig topmadras (foto ide.dk)

Er du en af de mange danskere, der døjer med nattesøvnen? Endeløse nætter, hvor manden ligger ved siden af og snorker løs og drømmer sødt, men hvor du selv er ved at blive dybt frustreret over ikke at kunne falde i søvn, men bare ligger der i sengen og kigger ud i luften. Måske er du en af dem, der vågner mange gange i løbet af natten og er rastløs i flere timer. Måske har du været nødt til at skulle stå op og drikke et glas vand eller gå en tur på toilettet.

Mange har problemer med nattesøvnen, og her får du lidt inspiration til, hvad der måske kan gøre den bedre. Eller i hvert fald hjælpe med til, at du kan ligge og slappe lidt af om natten.

Lad en topmadras gøre sengen mere behagelig

Først og fremmest er det en gode ide at undgå at drikke meget kaffe lige inden sengetid. Du får for meget koffein lige inden sengetid på den måde. For det andet skal du også undgå at drikke for meget væske eller spise for meget mad lige inden, du skal sove. På den måde har du for meget energi til at falde i søvn. På samme måde er det ikke en god ide at løbe 10 kilometer lige inden sengetid, da det kan gøre dig lidt urolig, lige inden du skal sove. Til gengæld kan den form for motion være god at have dyrket i løbet af dagen, så du bliver mere træt og fysisk udmattet inden sengetid.

For at gøre det lidt mere behageligt, når du ligger der i sengen og ikke kan sove, kan du overveje at få dig en god topmadras, så du i det mindste ligger bedre om natten. Med den rette støtte i madrassen kan du også finde ro måske.

Find en topmadras hos Ide.dk

Læs meget mere om topmadrasser her

Share